2016_03_17
Suomen referenssit

Palsatech Oy

Palsatechin sopimukset priimakuntoon

Palsatech Oy:n yritystoiminta käynnistyi vauhdilla, kun Accountor hoiti sopimusasiat avaimet käteen -palveluna.

Vuonna 2013 perustetun Palsatechin toimitusjohtaja ja perustaja Mika Alasuutari on tyytyväinen mies. Malminetsintään, geoteknisiin tutkimuksiin ja kaivostoiminnan asiantuntijapalveluihin erikoistunut yritys on päässyt mukavaan nousukiitoon. Alavireisestä markkinatilanteesta huolimatta yrityksen tarjoamien palveluiden kysyntä on ollut vilkasta niin Suomessa kuin muissakin pohjoismaissa.

Yrityksen menestyksen taustalla on kattava ja kustannustehokas palvelutarjonta sekä palvelujen tuomat merkittävät asiakashyödyt. Palsatechin malminetsintäpalvelut esimerkiksi nopeuttavat malmiesiintymien tutkimista ja vähentävät merkittävästi niiden etsinnästä syntyviä kustannuksia ja investointiriskejä.

Yritystoiminnan starttivaiheen yhtenä kulmakivenä Alasuutari pitää Accountorilta saatua taustatukea. Hän hanki Accountorilta laajan taloushallinnon palvelukokonaisuuden jo ennen Palsatechin perustamista ja varmisti näin hyvän pohjan toiminnan aloittamiselle. Tilitoimiston valinta oli helppo, sillä Alasuutari oli päässyt tutustumaan Accountorin toimintaan aiemmissa työsuhteissaan. 15 vuodessa luottamus Accountorin osaamiseen oli kasvanut vankaksi.

Kauppa käy, kun sopimukset ovat kunnossa

Accountorin lakimiehet hoitivat Palsatech Oy:n perustamiseen liittyvät toimenpiteet ja tekivät kaikki sopimusasiakirjojen valmisteluun liittyvät työt. Näin nuori yhtiö pystyi panostamaan kaikella energialla omaan ydinbisnekseensä. Samalla yrityksessä voitiin olla varmoja, että kaikki sopimustekniset asiat ovat viimeisen päälle kunnossa.

– Sopimusasioiden hoitamattomuus näkyy aina yrityksen toiminnassa. Siksi näiden asioiden pitäisi olla pienissäkin yrityksissä kunnossa. Jos sopimuksia valmistellaan yrityksen omin voimin, aikaa kuluu valtavasti ja sopimusteksteihin jää helposti aukkoja. Kun sopimukset ovat kunnossa, asiakkaiden kanssa on helppoa ja turvallista tehdä kauppaa, Alasuutari miettii.

Nopeasti ja selvällä suomella

Alasuutarin mielestä Accountorin lakimiesten kanssa toimiminen on ollut esimerkillisen helppoa ja nopeaa.

– Monestihan se menee niin, että sopimukset pitää saada pikavauhtia kuntoon, kun eilen olisi jo pitänyt aloittaa työt. Accountorin tehokkuus on mahdollistanut meille nopean reagoinnin asiakkaidemme tarpeisiin ja on heijastunut suoraan jatkuvuuteen asiakkuuksien osalta, Mika iloitsee.

Merkittävänä plussana Alasuutari pitää myös viestinnän selkokielisyyttä; Accountorin lakimiehet ovat avanneet vaikeatkin juridiset koukerot kansankielelle.

–Minulle on tullut sellainen tunne, että Accountorissa pientäkin yritystä arvostetaan. Meitä halutaan palvella yhtä hyvin kuin suuriakin yrityksiä. Halukkuus yhteydenpitoon ja palvelemiseen on ollut todella hyvällä tasolla, Alasuutari kiittelee.

Täältä näet missä kaikessa laki- ja veroasiantuntijapalvelumme voi auttaa sinua

 

Tutustu muihin referenssihin