Hanne Duran, palvelujohtaja, Accountor Suomi

"Accountorissa voi edetä sekä ylöspäin että vaakasuuntaisesti, eli uraa voi kehittää monella eri tavalla."

Hanne Duran

Hanne kertoo itsestään:

Olen melko energinen ja joustava ihminen. Sitoudun hyvin vahvasti työhöni. Olen myös hyvin kärsivällinen ja osaan katsoa asioita eri näkökulmista.

Harrastukseni:
Kaunis koti, ruoka, lapset, perhe ja kotoilu

Lempimusiikkini:
Tilanteen mukaan joko rauhoittavaa tai piristävää musiikkia; musiikkia, jossa on hyvä melodia ja hyvät sanat.

Koulutukseni:
Tradenomi, Mikkelin ammattikorkeakoulu

Nuoresta harjoittelijasta palvelujohtajaksi

Valmistuttuani Mikkelin ammattikorkeakoulusta aloitin Accountorilla vuonna 1999 osallistumalla harjoittelijaohjelmaan. Ensin opiskelin teoriaa Porissa ja sen jälkeen työskentelin harjoittelijana Turussa. Ohjelman päätyttyä siirryin Helsinkiin, jossa olen edennyt urallani: aloitin laskenta-assistenttina, sen jälkeen toimin yritysneuvojana, sitten palvelupäällikkönä ja tiiminvetäjänä ja nyt lopulta palvelujohtajana. Accountorissa voi edetä sekä ylöspäin että vaakasuuntaisesti, eli uraa voi kehittää monella eri tavalla. Nykyisin on myös mahdollista vaihtaa maasta toiseen, koska tiimikavereita on monessa maassa.

15 vuotta jatkuvaa kasvua

Kasvava ja kannattava yritys on myös hyvä paikka työskennellä. Omia kykyjään on helppo kehittää, kun ympärillä on ihmisiä, joilla on erilaisia taitoja ja taustoja. Monet asiakkaistamme ovat kansainvälisiä. On todella inspiroivaa työskennellä kansainvälisten asiakkaiden kanssa. Suomea, ruotsia ja venäjää kuulee päivittäin. En ainoastaan siedä erilaisia ihmisiä, vaan tykkään myös työskennellä erilaisista kulttuureista tulevien ja taustoiltaan erilaisten ihmisten kanssa. Työskenneltyäni yrityksessä 15 vuotta vastuullani on nyt tiimi, johon kuuluu 30 ammattilaista ja tiiminvetäjää.

Ihmiset ovat tärkein voimavara

Olen todella tyytyväinen Accountorin koulutusmahdollisuuksiin. Olen aktiivisesti osallistunut monille kursseille. Koulutuksemme on tärkeä lisäarvo, kun työntekijät valitsevat työnantajaa.  Accountorin tavoitteena on kuulua houkuttelevimpiin työnantajiin myös oman alansa ulkopuolella. Yritys on sitoutunut kehittämään palvelujaan ja työntekijöidensä osaamista, jotta se olisi yksi arvostetuimmista palveluyrityksistä kaikilla markkinoilla. Pienten lasten äitinä arvostan erittäin paljon joustavuutta. Minulle on tärkeää, että työnantajan kanssa voi neuvotella ja että työnantajaan voi luottaa.

Ennakointi asiakasuskollisuuden takana

Johtoajatuksenani on olla "aina askeleen edellä asiakasta". Olen oppinut, että taloushallinnon alalla arvo saavutetaan olemalla ennakoiva. Se tarkoittaa, että tehtävämme on olla tietoisia kaikista taloushallinnon osa-alueista, ja että meidän on reagoitava ennakoivasti tarpeisiin ja muutoksiin. Tärkein oppimani asia on, että "ei pidä odottaa mitään". Talousalan ammattilaisten on oltava joukkuehenkisempiä ja kommunikoitava selvästi asiakkaidensa kanssa.

Tulevaisuus

En usko, että tulevaisuuden menestykseen on helppoa tietä. Meidän on vain jatkettava hyvää työskentelyä yhdessä asiakkaiden kanssa. Pitkät asiakassuhteet ja luottamus motivoivat minua jatkamaan. Meidän on tarjottava paremmat työkalut ja oltava enemmän asiallemme omistautuneita ammattilaisia. Tämä tarkoittaa sitä, että tulevaisuus ei saavu luoksesi, vaan tulevaisuus on rakennettava yhdessä kollegoiden ja asiakkaiden kanssa.