2018_11_27
Suomen referenssit

IV-Pelti Luuri Oy

Tunnin työ viidessä minuutissa

Accountor Easy on sujuvoittanut loimaalaisen IV-Pelti Luuri Oy:n arkea huomattavasti. Eräpäiväjärjestykseen työpöydälle pinotut laskuniput ovat jääneet historiaan.

Alueensa johtava rakennuspeltien ja ilmastoinnin erikoisosaaja IV- Pelti Luuri Oy otti marraskuussa 2017 käyttöön Accountor Easyn palkanmaksun osalta. Toukokuussa 2018 arkea helpotettiin vielä verkkolaskujen vastaanottamisella.

- Olemme olleet Accountorin asiakkaita jo kolmen vuosikymmenen ajan. He ovat hoitaneet kirjanpitomme – käytännössä toimitimme heille mapeittain paperia. Ennen tätä muutosta kaikki ostolaskumme saapuivat postin kantamana ja jokainen lasku kirjattiin käsin Excel-tiedostoon, laskut numeroitiin ja vielä skannattiin varalta, jos jotain lukua tarvitsi myöhemmin tarkistaa, kertoo varatoimitusjohtaja Laura Mäkilä.

- Se oli niin manuaalista työtä kuin manuaalinen vain voi olla. Jos olin viikon lomalla, oli työpöydällä iso nippu odottamassa käsiteltäviä laskuja ja se tuntui lähes katastrofaaliselta. Työtä hankaloitti se, että sähköistä laskutusta käyttävien kumppanien ja toimijoiden laskut lähetettiin ensin skannauskeskukseen ja saapuivat viiveellä vaikkapa viikon päästä meidän käsittelyymme.

- Tällä hetkellä käsiteltävien laskujen määräkin tuntuu pienemmältä. Aikaisemmin vastaavan laskunipun läpikäymiseen, taulukointiin ja skannaamiseen kului tunti – nyt saman määrän tarkistaa viidessä minuutissa ja kaikkien laskujen kopiot säilyvät tallessa, Mäkilä toteaa.

Kumppani, joka on ja pysyy ajan tasalla

IV- Pelti Luuri Oy:n siirtyminen Easyyn tapahtui Mäkilän mukaan yllättävän vaivattomasti, vaikka matkalle mahtui yksi ylimääräistä kiirettä aiheuttanut uutinen.

- Saimme yllättäen tiedon, ettei aikaisemmin käyttämäämme palkkaohjelmaa, jolla itse laskimme palkat, päivitettäisi vastaamaan tulorekisterin vaatimuksia. Aluksi kyselin, olisiko Accountorilla tarjota meille tuota samaa ohjelmaa, mutta nyt jälkikäteen voin huokaista helpotuksesta, ettei ollut. Uutinen oli silloin pommi, mutta nyt se on onni, että päätimme tuolloin ulkoistaa palkanlaskennan Accountorille.

- Palkanmaksu sujuu tällä hetkellä kuin unelma: yhteyshenkilömme on mukava ihminen ja ymmärtää toimialamme lainalaisuuksia hyvin. Accountorilla voin myös luottaa siihen, että he ovat ajan tasalla taloushallinnon alan muutoksista, Mäkilä kiittelee.

Accountor Easy on pilvipohjainen ohjelmisto, joka sopii erityisesti pienyrityksen talouden hallintaan, kuten myyntilaskutukseen, ostolaskujen maksamiseen sekä raporttien tarkastelemiseen ajasta ja paikasta riippumatta.

- Arki on huomattavasti huolettomampaa. Saan sähköpostiin ilmoituksen tarkastusta odottavasta ostolaskusta, ja pääsen ilmoituksessa olevasta linkistä suoraan kyseiseen ostolaskuun tarkastelemaan ja hyväksymään sen.

Yhtenä tärkeänä muutoksena Mäkilä näkee myös arkistoinnin: kuitit ja laskut tallentuvat automaattisesti sähköiseen arkistoon. Aikaisemmin kaikki tositteet oli skannattava ja mapitettava tarkoin. Nyt ne löytää hakutoiminnolla verkkoselainpohjaisesta ohjelmasta, jota voi käyttää myös mobiililaitteilla.

- Easyn käyttöönotto ja koulutus oli hyvin vaivaton prosessi. Vietin päivän Accountorin konttorilla oppimassa. Kaiken kaikkiaan yksinkertaista ja helppoa. Pidemmällä aikajänteellä tarkasteltuna tämä vähentää huomattavasti yrityksemme hallinnollisen työn määrää.

- Seuraavana yhteisenä askeleena meillä on Accountorin kanssa työmaakohtaista työtuntien ja materiaalikustannusten seuranta. Se tulee olemaan uusi pykälä yrityksemme kehityksessä.

Ota yhteyttä Lue lisää Accountor Easy -palvelusta